Gyakori kérdések

Gyakori kérdések

Kategória

Garancia

Kérdések és válaszok
Hogyan élhetek a 30 napos visszavásárlási garanciával?

Nem tetszik a lámpa, nem ilyenre gondoltál vagy mégsem illik a szobába? A megrendelés kézhez vételét követően 30 nap áll rendelkezésedre, hogy meggondold magad! Döntésedet nem kell indokolnod, csak a határidő lejárta előtt jelentsd be szándékod! Add meg weboldalunkon (Profil/Garancia/Elállás LINK) vagy e-mailben (garancia@elter.hu) a számla sorszámát, a visszaküldendő termék/ek cikkszámát és darabszámát. Ebben az esetben a “Elállás” gombot jelöld be, majd a megjegyzésbe írd be, hogy van-e valami hibája a terméknek, vagy sem! Bejelentés nélkül, nem tudunk visszaküldést fogadni!

Egyedi gyártású termékre is vonatkozik a visszavásárlási garancia/elállási jog?

Sajnos, nem. Olyan termékekre, amelyet kérésednek megfelelően, egyedileg gyártattunk le, nem tudod érvényesíteni az elállási igényed, ide értve minden rendelésre készült Norlys, AQ-Form, Amplex, Shilo, 4Concepts és Cangini&Tucci lámpát.

Visszaküldhetem a lámpát akkor is, ha már kipróbáltam és nincs meg a csomagolása?

Igen. Nem feltétlenül kell az eredeti csomagolásban visszaküldened, de mivel a lámpa sérülékeny, az eredeti csomagolásban a legbiztonságosabb a szállítása. Kipróbálás után is visszaküldheted, vagyis ha felszerelted és bekötötted, de kérjük, hogy amíg nem bizonyosodtál meg róla, hogy a lámpa megfelel, ne vágd le a vezetékét! A kipróbálást meghaladó vagy gondatlan csomagolásból eredő károkért anyagi felelősséggel tartozol! Ezért kérünk, hogy elállás esetén a terméket eredetiként eladható, kifogástalan állapotban küldd vissza és gondosan csomagold be! 

Hogyan csomagoljam be a lámpát biztonságosan?

A terméket lehetőleg az eredeti csomagolásban küldd vissza (gyári doboz+gyűjtődoboz), mert abban a legbiztonságosabb a szállítása. Ha az már nincs meg, ügyelj a következőkre:

  • Használj gyűjtődobozt, a lámpákat egyesével csomagold be vagy tedd kisebb dobozba és a közöttük lévő réseket annyira töltsd ki kartonnal vagy buborékfóliával, hogy ne mozogjanak!
  • Csak teljesen ép dobozt használj!
  • Úgy csomagold be a lámpát, hogy ne legyenek dobozból kiálló részek!
  • Ellenőrizd, hogy a lámpa minden alkatrészét, díszítőelemét és tartozékát betetted!
Hova küldjem vissza a csomagot?

A terméket a bejelentés után haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül juttasd el központi raktárunkba, melynek címe 7100 Szekszárd, Sport u. 2.

Elállás esetén visszaszállítjátok a terméket?

Akár e-mailben (info@elter.hu), akár a webáruházunkban (Profil/Garancia/Elállás) jelented be az elállást, választhatsz, hogy te gondoskodsz a visszaküldésről vagy a mi segítségünket kéred a visszaküldés megszervezéséséhez. Elállás esetén, amennyiben a termék visszajuttatásához a mi közreműködésünket kéred, a futár díját (1290 Ft/csomag) a visszautalandó összegből levonjuk. Felhívjuk figyelmed, hogy a webáruházban vásárolt lámpákat üzleteinkben nem tudjunk visszavenni!

Kinek kell fizetnie a visszaszállítás költségét?

Amennyiben a lámpa cseréjét kéred, az újbóli ki- és visszaküldés megszervezését és költségét cégünk egy alkalommal átvállalja. Csere nélküli elállás esetében a visszaküldés költségét neked kell viselned. Visszaszállítást megszervezheted magad is, ha a mi segítségünket kéred, a visszatérítendő összegből a szállítási költséget, ami 1290 Forint/csomag levonjuk. Felhívjuk figyelmed, hogy a webáruházban vásárolt lámpákat üzleteinkben nem tudjunk visszavenni! Garanciás bejelentés esetén a termék visszaszállítását mi szervezzük meg, annak költségét mi viseljük.

Mennyi idő áll rendelkezésemre a termék visszajuttatására?
Milyen dokumentumot küldjek vissza a lámpával együtt?

Minden esetben tedd a dobozba az ügyfélszolgálatunk által küldött, kinyomtatott visszáru igényt. Ha nem tudsz nyomtatni, akkor az alapján töltsd ki a szállításkor kapott visszáru adatlapot és azt tedd a lámpa mellé. Legfontosabb számunkra a visszáru igény sorszáma és a számlázási neved, így ha sem nyomtatni nem tudsz, sem a visszáru adatlapot nem találod, ezt a két adatot írd fel egy papírra és tedd bele a dobozba. Ez segít nekünk a visszaküldés gyors beazonosításában.

Hogyan és mikor kapom vissza a pénzem elállás esetén?

A bejelentést követő 14 napon belül visszatérítjük az eredeti, kifogástalan állapotban visszaküldött termékek árát a fizetéssel megegyező módon vagy ha vásárláskor a futárnál fizettél, visszautaljuk a megadott bankszámlaszámra. A visszafizetés nem csak a termék árára, hanem, ha a kiszállításért is fizettél, akkor a normál szállítási mód díjára is vonatkozik. A visszafizetést azonban mindaddig visszatartjuk, amíg a lámpa meg nem érkezik raktárunkba és az ellenőrzése meg nem történik. Felhívjuk figyelmed, hogy a termékben bekövetkezett a kipróbálást meghaladó vagy gondatlan csomagolásból eredő károkért illetve a hiányos visszaküldésért anyagi felelősséggel tartozol!

Mire figyeljek, ha el szeretnék állni a vásárlástól?

A határidőkre, a lámpa állapotára és a gondos visszacsomagolásra. Elállási jogoddal a termék átvétele előtt illetve azt követően 30 napig élhetsz. Elég, ha a határidő lejárta előtt bejelented szándékod. Figyelj arra is, hogy a lámpán használat jelei ne látszódjanak, ne legyen piszkos, sem festékes. Elállási idő alatt kipróbálhatod, de eredetiként eladható állapotban kell visszakerüljön hozzánk. Ha nem vagy biztos benne, hogy jó lesz, ne fúrd meg, ne vágd le a vezetékét, ne szereld át, mert ezzel a gyári állapotát megváltoztatod, ezért az elállási jog elvész. Visszaküldéskor ügyelj a gondos csomagolásra is, hiszen a lámpa sérülékeny! 

Mennyibe kerül, ha veletek szállíttatom vissza a terméket?

Amennyiben a termék visszajuttatásához kéred, hogy futárt küldjünk, annak díja 1290Ft, mely a jóváírásból levonásra kerül.

Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségét is visszakapom?

Nem. A visszatérítés az áru ellenértékére vonatkozik illetve ha a kiszállításért is fizettél, akkor a normál szállítási mód díjára. A termékek visszajuttatásának költségét neked kell viselned.

Akciós és kifutó termékekre is vonatkozik a visszavásárlási garancia/elállási jog?

Igen. Ha nem tetszik, akkor akciós és kifutó termék esetében is elállhatsz a vásárlástól.

Törötten kaptam a lámpát, mit tegyek?

Szállítás során a gondos csomagolásnak köszönhetően ritkán fordul elő törés. Ha mégis, azt késedelem nélkül jelents be! Ilyen esetben cseréljük a törött alkatrészt.

Mit tegyek, ha a lámpa meghibásodik?

Ha a vásárolt lámpa meghibásodik, minél hamarabb jelezd a hibát honlapunkon (Profil/Garancia/Elállás) vagy ügyfélszolgálatunkon (garancia@elter.hu). Írd le a termék nevét vagy cikkszámát, a hibás lámpa/fényforrás darabszámát, a vásárlás dátumát és magát a hibát. Munkatársunk felveszi veled a kapcsolatot és egyezteti, milyen módon tudjuk megoldani, ez lehet a termék javítása, cseréje, árleszállítás vagy végső esetben a termék visszavásárlása.

Mennyi ideig érvényes a garancia egy lámpára?

Azokra a lámpákra, amelyek vételára 10.000 Ft-nál magasabb törvényi előítás szerint minimum 1 év jótállást (garanciát)  és vételártól függetlenül minden lámpára 2 év szavatossági időt biztosítunk. Bizonyos márkák és lámpatípusok esetében a garancia ideje több is lehet, Nowodvorski és Zuma Line lámpákra például a gyártó 2 évet, a prémium kategóriás Norlys kültéri lámpákra 5 évet biztosít. Minden lámpa oldalán a termékadatok között megtalálod a lámpára vonatkozó garancia idejét is.

Mennyi ideig érvényes a garancia egy fényforrásra?

Fényforrásokra márkától és fényforrás típusától függően 2-5 év jótállást (garanciát) biztosítunk. Minden fényforrás oldalán a termékadatok között megtalálod a rá vonatkozó garancia idejét is.

A hibásan működő vagy törött terméket is vissza kell küldenem?

Igen. A kicserélendő terméket minden esetben vissza kell küldened, garancia esetén a visszaküldésről mi gondoskodunk.

Hogyan küldjem vissza a hibás terméket?

Visszaküldés előtt mindenképpen jelezd honlapunkon (Profil/Garancia/Elállás) vagy e-mailben (garancia@elter.hu) a számlaszám, cikkszám, darabszám és hiba vagy a kitöltött jótállási jegy megküldésével szándékod. Bejelentés nélkül visszaküldött terméket nem tudunk átvenni! Garanciás probléma esetén munkatársunk a bejelentő alapján leegyezteti veled és megszervezi a termék visszajuttatását. Neked csak a lámpa biztonságos csomagolására kell ügyelned! (Horgony a 4. kérdés válaszára.)

Milyen dokumentumot küldjek vissza a lámpával együtt a garanciás ügyintézés esetén?

Minden esetben tedd a dobozba az ügyfélszolgálatunk által küldött, kinyomtatott visszáru igényt. Ha nem tudsz nyomtatni, akkor az alapján töltsd ki a szállításkor kapott visszáru adatlapot és azt tedd a lámpa mellé. Ez segít nekünk a visszaküldés gyors beazonosításában.

Milyen költséggel jár a visszaküldés, ha hibás a termék?

Garanciás hiba vagy szavatossági probléma esetén termék visszaszállításáról mi gondoskodunk, neked ez nem jár költséggel.

Milyen esetben nem élhetek a garanciával?

Elvész a garancia, ha a terméket nem rendeltetésszerűen használod vagy megváltoztatod az eredeti állapotát és ennek következtében hibásodik meg. Nem él a garancia továbbá akciós termékek esetében a termékleírásban megnevezett hibára, ami miatt a termék ára leszállításra került.

Akciós vagy kifutó termékekre is vonatkozik a garancia / jótállás?

Igen, kivéve a lámpa azon hibáját vagy tulajdonságát, ami miatt leszállítottuk az árát, ezt a termékleírásban megjelöltük. Akciós vagy kifutó termék garanciás hibája esetében, a lámpát cserélni nem tudjuk, ezért ha a javítás nem megoldható, akkor a terméket visszavásároljuk.